czwartek, 24 grudnia 2015

Świąteczne anioły

Dom wysprzątany, ale tak nie do końca. Pachnie świątecznym jedzeniem, ale jeszcze mało intensywnie, bo kapusta z grzybami przyjedzie od babci. Najważniejsze jednak, że Anioł Bożego Narodzenia już jest. Tylko nie wiem który to, bo mamy prawdziwie anielską inwazję.  Gdzie się nie ruszę, tam anioły.  No sami zobaczcie!

Druciak.  Miał być na chwilę, ale zadomowił się i został. Same z Marcepanką wyginałyśmy mu druciane rączki i nóżki. Uszyłyśmy mu sukienkę, przytwierdziłyśmy futrzaną czuprynkę, dałyśmy mu twarz.  Jak go Hania zobaczyła, rzekła" "Mój ci on!". I na nic tłumaczenia, że to praca konkursowa do szkoły. Prawdę mówiąc, spodobał nam się jej upór, bo żal by było się z nim rozstawać.
Druciak pewnego dnia powędrował nawet do przedszkola. Trzymany za drucianą rączkę energicznie przebierał nogami. Wrócił obrażony, bo dzieci mówiły, że jest kukiełką.

Anielinka. Ona też miała być na chwilę. Jednak do akcji znowu wkroczyła Hania. Orzekła, że rozpoznaje w niej swoją córeczkę  i musi się nią zaopiekować. I oczywiście, że to jej córeczka, skoro z jej sweterka uszyta. O! I spódniczka z jej starej spódniczki! Włożyła czym prędzej anielską dziewczynkę do wózka, przykryła kocykami i zaśpiewała kolędę. Ech... Ma się ten charakterek:)



Ten anioł jest stareńki. Wisiał w domu mojego dziadka. Wyrzuciłam stare, zmurszałe ramki i wyciętą ręcznie szybkę. Oprawiłam na nowo.

Anioł kupiony kiedyś na kiermaszu świątecznym. Stoi sobie w towarzystwie Leśnej Panienki.

Białostocki anioł. Przyleciał od Ewy w towarzystwie swoich braci:) Przyleciał i zawisł pod ceramiczną serwetką. Mówi, że mu tam dobrze.

I anioł z przywieziony z podróży.

Janioły z masy solnej uleputane własnoręcznie.



Maleństwa, które widzę wszędzie. Maria je tu wysłała:)

I jeszcze takie anioły.


Nie pokazałam wszystkich. Część wysłałam w dalszą drogę. Anielskie, szydełkowe cudeńka od Ewy razem ze śnieżynkami i serwetką poleciały samolotem do Anglii. 
A co jeszcze przybyło tu do nas wraz z aniołami, pokażę następnym razem.


Niech świąteczne anioły przylecą do Was i sprawią, że te Święta będą wyjątkowe:)


34 komentarze:

  1. Entliczku, niech Wam te anioły przyniosą piękne święta i dbają o dobry Nowy Rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnemo, dzękujemy. Spokojnych Świąt dla Ciebie i Twoich bliskich:)

      Usuń
  2. Bardzo u Was aniolowo... Przy takiej opiece dom i rodzina sa bezpieczne. :)
    Spokojnych swiat. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panterko, spokojnych świąt i nie tylko świąt♥
      Dużo zdrowia!

      Usuń
  3. Rzeczywiscie janiolow mnostwo, ale nigdy ich nie za duzo...slicznych, pogodnych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko, ich jest więcej. Tobie również dużo pogody na Święta i dni poświąteczne:)

      Usuń
  4. Prawdziwie anielsko. Takie swojskie i piękne, niech czuwają nad Wami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że pisząc tego posta, myślałam o Tobie? Boś Ty miłośniczką aniołów:) I nad Tobą niech czuwają Twoje Anioły.

      Usuń
  5. U mnie Aniołów też sporom, jest słomiany z Góry od rzeźbiarza, są ceramiczne i kryształowy nawet jest Anioł, jest Anioł malowany i kilka Aniołów wiszących :).
    Anioły do Aniołów ślą ciepłe pozdrowienia samych dobrych myśli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela, to muszą być piękne anioły! Mam nadzieję, żę je pokażesz.
      Od pozdrowien anielskich tak jasno i pierzasto zrobiło się w chacie mej:)
      Dużo radości dla Ciebie♥

      Usuń
  6. Ale anielska różnorodność i co jeden to fajniejszy, najfajniejsze te zrobione przez Was i jakie pomysłowe, a te łapkowate skrzydła bardzo ciekawie się prezentują.
    A jeden to nawet zapędził się i do mnie :)))
    Ja ostatnio kupiłam sobie babciowatego anioła i powiesiłam nad łóżkiem ;))))
    Niech Wam będzie dobrze razem w te Święta :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maria, ich jest więcej. Bloger się zbuntował i ni epokazał aniołka - figurki od Ciebie. Pamiętasz? Łapkowate anioły to moje ulubione:)
      Czekam na zdjęcie babciowatego anioła!
      Maria, niech Tobie też będzie dobrze przez resztę tych Świąt i po nich również:)))))

      Usuń
  7. Entliczku Kalipso, aniolow moc z Toba. Niech Cie chronia i wszystkich Twoich Bliskich.

    P.S.
    Nie mam polskich liter. Wybacz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owieczko Rogata, dziekuję Ci. Wysłyłam ciepłe myśli i dobre anioły w Twoim kierunku:* Dużo radości i spokoju dla całej Waszej zagrody.
      Co tam litery...:)

      Usuń
  8. no, rzeczywiście, inwazja Aniołów :)
    a niech się tam sprawują jak należy i pilnują porządku rzeczy wszelakich!
    Dobrych, radosnych Świąt, kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tempo, niektóre z nich psocą, ale starają się:)
      Dużo spokoju i radości na resztę Swiąt i dni poświąteczne. Niech dobre Anioły czuwają nad Tobą i Twymi bliskimi♥

      Usuń
  9. Pełnych miłości i rodzinnego ciepła, prawdziwie magicznych Świąt ! Pozdrawiam już świątecznie - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Maszko:) Ślę ciepłe myśli i życzenia radości i spokoju na resztę Świąt i nie tylko.
      Ściskam serdecznie:*

      Usuń
  10. Aniołek fiołek róża bez. Taka wyliczanka mi się przypomina jak na anioły patrzę ;D U mnie trzy drewniane i jeden słomiany-pamiątka. Bo kiedyś lubiłam, a potem mi się zapomniało o tym lubieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam tę wyliczankę:D
      A ja lubię anioły od zawsze, tylko teraz jakby bardziej:)

      Usuń
  11. wiesz, że taki anioł stareńki i u mojego dziadka w domu wisiał? nie wiem co się z nim stało, bo nie pamiętam go już w moim dorosłym życiu :( co do Waszych aniołów, zdecydowanie Druciak mnie urzekł :) i córcia, co wszystkie anioły adoptuje :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze kilka takich starych obrazków. Cieszę się, że przetrwały. Zostaną już u mnie. A Druciak to taki wesoły anioł:) Ale żeby traktować go jak przytulankę i chcieć z nim spać... Tu już moja córeczka przesadza:) A uparciuch z niej wielki:)))

      Usuń
    2. przytulanka?? no, dobra jest, fakt ;)) z fantazją i wielkim sercem :)

      Usuń
  12. Anioły bywały
    u powały
    bywały w podaniach
    choć nie podali w nich słowem
    ile z nimi będzie
    odkurzania ;))
    Już po świętach ale na życzenia zawsze przecież pora
    życzę więc by mikołaj miał jeszcze coś w worach
    i przy byle okazji ot choćby i dzisiaj
    wyjął z niego dla kalipso prześlicznego misia
    a jeżeli się postara- ja wierzę że zdoła
    to wraz z misiem do kolekcji da jeszcze... anioła:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, Wieśniaku! Jakie piękne życzenia:))) Dziękuję!
      A ja Tobie życzę, by Twoje Anioły Cię strzegły. O tak właśnie:)

      Usuń
  13. Ale piękne, szczególnie te zrobione własnoręcznie:)

    OdpowiedzUsuń