poniedziałek, 2 września 2024

Podlasie i "Purezento"

 W lipcu byłam w Łodzi. Oczywiście odbyłam pasjonujący spacer po Piotrkowskiej. Odkryłam tam antykwariat "Book sie rodzi". Jest to miejsce bardzo klimatyczne, raj dla takich jak ja. Wybrałam cos dla siebie, m.in. znakomitą książkę Joanny Bator pt. "Purezento" (czyli prezent). To książka, którą należy się delektować, czytać nieśpiesznie, uważnie, tak jak skleja się potłuczone naczynia zgodnie z japońską sztuką kintsugi. Główna bohaterka wyjeżdża do Tokio, gdzie uczy się tej sztuki. Łączy ceramiczne kawałki, używając złotego spoiwa, a jednocześnie składa samą siebie na nowo. W książce tej ważny jest detal, zwykłe czynności, kontemplowanie życia. Ten japoński spokój skojarzył mi się z letnim czasem na Podlasiu.

Tak było w "Book się rodzi"



I kilka obrazków z Łodzi










Ja z Julianem 


I podlaskie lato






Jaskółcze gniazda w Hodyszewie. Na parterze budynku jest sklep. Przemiła sprzedawczyni napoiła naszego spragnionego pieska.

I takie piękne słoneczniki.
Jeden się zbuntował.




4 komentarze:

  1. Ja jestem na takim etapie życia, niespiesznie składam i porządkuję siebie, a przy okazji chaupę mą ;)
    Miałam kiedyś, daaawno spokojne harmonijne lato w rodzinnej wsi mojej mamy, piękny to był czas, marzyło mi się właśnie takie calutkie życie, no ale wyszło inaczej...
    W Łodzi nigdy nie byłam, jakoś nigdy nie było mi po drodze, a ty i Tuwim mieliście sobie na pewno dużo do powiedzenia :)
    Słoneczniki jak to słoneczniki wyglądają uwodzicielsko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musiało być naprawdę piękne lato, że zostało takie wspomnienie i tęsknota.
      Ja byłam w Łodzi dwa razy i bardzo mi się tam podoba. Chyba tam wrócę 😀
      Pogadałam z Tuwimem i pogralam z Rubinsteinem. Jak szaleć, to szaleć 😉

      Usuń
  2. Świetna nazwa :) I chętnie bym tam pobuszowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, wierzę, że byłaby to dla Ciebie wielka przyjemność. Stosy książek wyglądają malowniczo, na półkach dużo perełek. Nazwa wspaniała 😀

      Usuń